FAQ

Vilka betalningsalternativ har jag?

I botten av vår hemsida kan du se de olika betalningsalternativen. Dessa är:

• Dankort

• VISA

• Mastercard

• MobilePay

• Forbrugsforeningen

Är du osäker på om din betalning har gått igenom?

Kontakta kundservicen på kundservice@northorganic.se så hjälper vi dig att ta reda på det. Kontaktuppgifter och öppettider för kundservicen hittar du längst ner på sidan här - gå till kontakt.

Vilka leveransalternativ erbjuder ni?

Vi använder PostNord: Hemleverans, Paketshop och Företagsleverans.

Du kan få ditt paket skickat till en paketshop - eller till din privata adress. Fri frakt vid köp över 500 SEK till paketshop.

Har ni gratis frakt?

Ja, när du beställer för 500 SEK eller mer får du gratis frakt för leverans till paketshop.

Gäller inte hemleverans eller företagsleverans.

Var är mitt Track & Trace-nummer?

När vi har packat och skickat din order kommer du att få ett mail med ditt Track & Trace-nummer, där du kan följa ditt paket.

Varför fungerar inte mitt Track & Trace-nummer?

Ditt Track & Trace-nummer fungerar vanligtvis först efter kl. 16.00 på dagen du har fått länken.

Försök att kolla igen senare - och om det fortfarande inte fungerar dagen efter, kontakta kundservicen.

Kontaktuppgifter och öppettider för kundservicen hittar du längst ner på sidan här - eller på Northorganic.se/kundservice.

Var är mitt paket?

Du kan använda det Track & Trace-nummer som du har fått i e-posten med din orderbekräftelse för att spåra och följa ditt pakets väg från oss till dig.

Kan jag skicka till utlandet?

Ja, vi skickar till många olika länder, som ständigt utökas. Du kan se och välja från listan när du är i beställningsprocessen och ska välja adress/leverans. Om ditt land inte finns med på listan kan du kontakta kundservicen för att höra om möjligheten att få det inkluderat.

Kan jag hämta min order från ert lager?

Nej. Vi erbjuder inte hämtning av paket från vårt lager.

Kan jag byta min vara?

Du kan inte kostnadsfritt byta en vara eftersom du själv betalar returfrakten.

Du måste returnera din vara och göra en ny beställning. Använd den bifogade returfraktsedeln. Du kommer att få pengarna tillbaka för varan när vi mottar din retur. Observera att du själv betalar returfrakten till oss.

Kan jag ändra i min order?

Ja, fram tills du har fått ett mail från oss där vi skriver att vi har skickat din order kan du i princip ändra i din order. Dock med reservation för tidpunkt, veckodag, helgdagar och hög arbetsbelastning.

Har du fått ett mail om att ordern har skickats kan vi inte stoppa den, och du måste returnera den när du får den - och sedan göra en ny order.

Kontaktuppgifter och öppettider för kundservicen hittar du längst ner på sidan här - gå till kontakt.

Har ni mått på era kläder?

Ja, på en stor del av våra kläder har vi mått för olika storlekar. Komma i kontakt med kundservicen på kundservice@northorganic.se för specifika mått på en viss vara.

Kontaktuppgifter och öppettider för kundservicen hittar du längst ner på sidan här - gå till kontakt.

 

Kan jag få information om produktionslandet?

Ja - Komma i kontakt med kundservicen, så kan vi ta fram informationen åt dig.

Kontaktuppgifter och öppettider för kundservicen hittar du längst ner på sidan här - gå till kontakt.

Är returen kostnadsfri?

Nej.

Om du använder vår bifogade returetikett dras en returavgift på 50 SEK från det belopp du ska få tillbaka.

--

Har min returpaket kommit fram?

Du kommer att få ett e-mail så snart vi har behandlat din retur. Returer behandlas i den ordning de tas emot av vår returavdelning. Det tar normalt högst 5 arbetsdagar från det att vi mottar din retur.

När kan jag förvänta mig att få tillbaka mina pengar?

När vi mottar din retur kommer du att få ett e-mail.

När du får ett e-mail från oss har vi påbörjat återbetalningsprocessen. Observera dock att det kan ta ett par bankdagar innan beloppet syns på ditt konto.

När du kan se beloppet beror på vilket betalningsalternativ du har valt.

Hur returnerar jag en vara?

Det är väldigt enkelt. Du använder den bifogade returetiketten och retursedeln.

 

1. Fyll i formuläret "RETURSEDDEL" som finns i paketet - med ordernummer och vilka varor du returnerar.

2. Använd den bifogade returetiketten - och förslut paketet. Du kan också generera en ny returetikett här på northorganic.se/returetikett.

3. Lämna in ditt returpaket i närmaste PostNord paketshop och kom ihåg att få en kvittens för paketet.

När vi mottar ditt paket med korrekt ifylld retursedel kommer vi att behandla din retur och återbetala dina pengar.

Observera: Vår returetikett har en fast fraktavgift på 50 SEK, som vi drar av från det belopp du är berättigad att få tillbaka.

Finns det en avgift för att returnera varor?

Om du använder vår returetikett tar vi ut en fast fraktavgift på 50 SEK från det belopp du ska få tillbaka.

Kan jag få en ny returetikett eller en ny retursedel?

Vi kan skapa en ny retursedel åt dig om du kontaktar kundservicen.

Du kan också generera en ny returetikett här northorganic.se/returetikett.

Jag har en klagomål, hur gör jag?

Kontakta gärna vår kundservice.

Kontaktuppgifter och öppettider för kundservicen hittar du längst ner på sidan här - gå till kontakt.

Ångerrätt eller returrätt

Du har alltid 365 dagars returrätt.

Varan kan packas upp och provas. Underkläder ska provas utanpå andra kläder.

Du måste använda den bifogade returetiketten och retursedeln. Om du har tappat bort returetiketten kan du generera en ny här: northorganic.se/returetikett.

Vi drar av en fast summa på 50 SEK från det belopp du är berättigad att få tillbaka.

Retur av multipacks och kampanjerbjudanden

Om du har köpt en multipack måste du returnera ALLA delar från multipacken. Du kan till exempel inte bara returnera 2 kalsonger av en 3-pack kalsonger. Om du bara returnerar delar av en multipack är du inte berättigad att få dina pengar tillbaka eftersom produkten då inte kommer att vara säljbar för oss.

Om du bara returnerar delar av ett kampanjerbjudande kommer vi att beräkna det belopp du får tillbaka utifrån det reducerade kampanjpriset.

Vad gör jag om min vara går sönder?

Kontakta vår kundservice på kundservice@northorganic.se.

Kontaktuppgifter och öppettider för kundservicen hittar du längst ner på sidan här - gå till kontakt.

Vilka öppettider har kundservicen?

• Måndag till torsdag: 09:00-15:00

• Fredag: 09:00-14:00

Hur anmäler jag mig till ert nyhetsbrev?

Du gör det på northorganic.se/nyhetsbrev.

Vårt nyhetsbrev är mycket populärt eftersom våra VIIP-kunder här får exklusiva erbjudanden - och oftast före alla andra. Det är också här du är först i kön till galna kampanjer som t.ex. Black Friday och får reda på när vi håller tävlingar. Vi bortskämt våra VIIP-kunder på nyhetsbrevet så mycket vi kan.

Hur avanmäler jag mig från ert nyhetsbrev?

I botten av alla mail du får från oss finns en länk för avanmälan från nyhetsbrevet.

 

Kontaktmöjligheter

NorthOrganic

Upplandsgatan 45

113 28 Stockholm

E-post: kundservice@northorganic.se

Måndag till torsdag: 09:00-15:00

Fredag: 09:00-14:00